grandhunters

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

grandhunters

grandhunters

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى الصيد المصرى (منتدى عربى يتناول كل ما يخص الصيد والاسلحه)

ali mohamed ali
ادهم محمود محمد
محمد حافظ
gasser
درويش511
gsober
shalata_scope
ahmed2101
ايهاب ابو الوفا حمدى
abosamer
galal khalifa
15 مشترك

عندما يتحدث السفهاء عن العظماء

galal khalifa
    galal khalifa

عندما يتحدث السفهاء عن العظماء  - صفحة 2 Empty عندما يتحدث السفهاء عن العظماء

مُساهمة من طرف galal khalifa الخميس يناير 20, 2011 6:55 am

تذكير بمساهمة فاتح الموضوع :

الاخوة الاعضاء منذ اكثر من شهر وهناك حديث هو الشاغل بين المنتديات المصرية الا وهو جلال خليفة
    فهناك والحمد لله المؤيدين لطريقتي في ادارة منتدي سابق فاشل حاليا لوجود الصعاليك والسفهاء بة
    مرة شتيمة من دكتور صيدلي فاشل بيبع برشام ومواد مخدرة في فاقوس يكرة نفسة لانة حاقد يكرة النجاح مكعور ماعليش صوتة علي بعد لما سبت المنتدي كان والله بيبوس الايادي لما اتعمل لة محضر في مباحث الانترنت نتيجة تطاولة علي اسيادة حتي اسمة مزيف داخل باسم تاني صعلوك من صعاليك هذا الزمان .

اما الثاني عامل فيه ابو كرتونة مالوش ولا ملة ولا لون مرة شيخ ومرة قسيس ومرة حاخام بالعربي مع الرايجة نجار باب وشباك رعديد جبان نازيان شتيمة فيا بداعي وبدون داعي اي حد يكتب عندهم اي حاجة يبقا هو جلال لية علشان انا العفريت كلة خايف كلة جبان ..

الثالث والرابع مالهمش في البطاطا واحد والله كان بيتصور معانا في اخر حفلة وكانة مع المشاهير لية لاننا عظماء وهم سفهاء وصعاليك .

الرابع معاة نبلة وفاكر نفسة صياد ماهو قريب الثالث واهم شئ عندة القوانين وسياسة الاختلاف وتقبل تخاريف الصعاليك طب ازاي اتقبل رائ راجل مش فاهم حاجة خالص ولا يفهم اي شئ في الصيد ولا في البنادق صعاليك اخر الزمان ...

الخامس دا بقا حكاية عم الطيار الي هو مش طيار راجل كان لما يعوز حاجة يتصل بيا كل يوم ساعتين ولما اضحك علية وخد علي قفا وطبعا قفاة ورم واول واحد اداة علي قفاة شيخ القبيلة الشيخ لالوة عم فرافيرو العجيب اصلة كان نفسة يطير مع العصافير والحمام

طبعا كل المنتدي الكريم ها يقول انت كاتب الموضوع دا لية لان الموضوع بقا سخيف وقلة الادب والبذائة والاسفاف اصبح هو سمة هؤلاء الصعاليك الرعاع كل يوم واحد يتصل بيا الصعاليك نازلين سب فيك الرعاع يسبون العظماء وان ساكت بتوصل رسائل قذرة زي الخرتيت الي بيبعتها والله محتفظ بيها ولو عايزين احطها احطها ..
    والغريب ان زعيم العصابة واحد اول من رحب بة هو انا ولا كان لة ولا في الطور ولا في الطحين اتقي شر من احسنت الية ..
    معلش انا طولت عليكم بس انا قرفت منهم ولو هما عندهم كرامة او احترام لذاتهم ما يدخلوش منتديات تاني خالص والحمد للة مجموعة المحترمين بس هما الي انضموا الينا في 21 يوم اصبحنا 110 عضو محترم وداخلين علي 2000 مشاركة ..
    اما الرعاع الصعاليك السفهاء فهم لا يتعدون 10 افراد حاقدين كارهين للنجاح سلاحهم اللسان البزئ والبيئة القذرة ..
    معلش انا اسف والله اني بكتب الموضوع دا بس اذا ارادوا ان نضعهم في ميزان الصادين فهما كفاية عليهم (( بمب المولد )) واذا اردنا ان ضعهم في ميزان الاحترام فليس لهم مكان نهائيا معلش يا جماعة انا وجعت دماغكم بس اهي حكاية نتسلي بيها علي الصعاليك الرعاع ....
    galal khalifa
    galal khalifa

عندما يتحدث السفهاء عن العظماء  - صفحة 2 Empty رد: عندما يتحدث السفهاء عن العظماء

مُساهمة من طرف galal khalifa السبت فبراير 26, 2011 9:56 pm

ايهاب ابو الوفا حمدى كتب:
    اعزائى الافاضل الكلمه التى تنطلق من افواهنا

احيانا تقتل كما تقتل الرصاصه

المنطلقه من فوهة مسدس هل نفكر قبل ان نتحدث مع الاخرين ؟؟

هل ننتقي كلماتنا بأهتمام عندما نكتب للآخرين...

عندما نعاتبهم ... عندما نحبهم ... عندما نحتج عليهم

الكلمه سلاح خطير يجب ان نتعامل معها بكل عنايه وحذر حتى لانقتل

احدا ما .... او تتسب له بضرر بالغ او أعاقه نفسيه مزمنه ....

هل لنا ان نتحكم ونراقب مسدسات أفواهنا و اقلامنا ...

حتى لا تنطلق منها كلمه قاتله وان لم تقتل فلابد ان تجرح بعمق ..

كم يقتل الصمت فينا من اشياء ولكن ما يقتله الكلام اكثر ....

كم من كلمه قالت لصاحبها دعني ...

لن نخسر شيئاً حين نقول كلمه جميله ونخسر كثيراً

حين تفلت منا كلمه جارحه تحطم قلب وتؤذي نفس

وتترك بصمه مؤلمه بالذاكره ..

ومخزون قاسي من الذكريات الحزينه ..

نخسر انسان ربما لن تعوضه لنا الحياة في الايام القادمه ..

نخسر قلب ربما لن نجد مثله فيما بعد ..

نخسر راحة ضميرنا وراحة انفسنا و الكثير من حسناتنا ..

هل نعيد صياغة القديم ونحاول فهم معانيه من جديد ...

هل نتمهل قبل الشروع بالقتل بكلماتنا .. ؟

هل نتمهل قبل ان نشهر سيوف حروفنا ..؟

هل ممكن ذلك قبل ان نحدث ثقباً بالروح .. ؟

قال النبي صلى الله عليه وسلم ( ماكان الرفق في شيء إلا زانه , ومانزع من شيء إلا شانه ) دعوة الى ان نبدا جمعيا ولانقتل بعضنا البعض وتحياتى الى الجميع .

الغالي ايهاب بك اشكرك علي هذة المشاركة الجميلة ولكن بكل اسف هؤلاء الافراد لا يفهمون الكلام المحترم الذي تكتبةفهم رعاع متطاولين علي انفسهم واعتقدوا ان الحرية المطلقة هي السب والتطاول والاسفاف همافراد متعلمون نعم وللكنهم جهلة في افاق التفكير والتواصل الاجتماعي فمنهم من يدعي ماليس لة او اخل بمبادئ عملة او لبس ثواب اخرين معتقد انة قد يصل الي ما يريد ولكني اؤكد انهم صعاليك راعاع مرضي نفسيين .
    يا استاذ ايهاب هل يعقل ونحن في خضم ثورة علي الافكار والاوضاع اتي نعيشها ان يتطاول فرد منهم سفية رعديد واطي بان يدمج شخص بالتعكم مع الثورة يا باشا الغريب ان طبيب صيدلي يرد علي الاخرين قالوا لهذا السفية العبيط عيب ان تعمل ذلك يرد عليهم بكل سفاهة وتطاول الي مش عاجبة ما يدخلش معتقد انها عزبة ابوة سفت سفة وقلة ادب زي كدا والغريب ان هذا الشخص يديرة صيدلية لبيع المخدرات للشباب ليدمر بة اجيال علي الرغم من انة اقسم علي شرف الامانة العلمية عجيب هذا الشخص مريض والله هو اكيد بيكرهة نفسة معلش لنا الله مش عايز اطول عليك اشكرك علي كلماتك الرائعة والمشاركة الفعالة
    galal khalifa
    galal khalifa

عندما يتحدث السفهاء عن العظماء  - صفحة 2 Empty رد: عندما يتحدث السفهاء عن العظماء

مُساهمة من طرف galal khalifa السبت فبراير 26, 2011 10:00 pm

Godzalla كتب:يا استاذى الفاضل حضرتك اكبر و اسمى من ان شوية الرعاع دول يضايقوك حضرتك عارف كويس جدا ان كلنا بنحترمك جدا و بنقدرك جدا و بنحبك جدا و بنثق فى كل حرف تقوله ثقه عمياء و لا احد ينكر فضل حضرك و جميلك معاه فى يوم من الايام دخل الهوايه او المجال اعمى و فتح على ايدك ...

ميعملش غير كدا الا قليل الاصل و دا اصلا لو عبرناه هنبقى بنديله قدر هو مستحقوش

الكلاب تعوى و القافله تسير ....

و دا بيحصل فى كل المجلات و كل التخصوصات على فكره

انا بردو من مده كدا كان فى واحد لا يستحق انى اقول عليه من الرعاع لان الرعاع افضل منه .. يدعى انه زو خلق و ابن ناس و تربية اكابر و اتراك و يدعى السمو و الخبره و الهيبه و العظمه و ما الى ذلك من غرور فاحش احط بيه الى اسفل التقديرات ..

و كنت انا الوحيد للاسف الكاشفه على حقيقته و عارف كل حركاته القذره و لما قلت للناس محدش صدقنى و كمان عشان هو يضمن انى لو اتكلمت محدش يصدقنى ابتدى يلوث سمعتى و اسمى فى السوق بافتراء و اكاذيب على شتى الطرق و الاساليب المنحطه بس الحمد لله محدش صدقه لانى معروف فى مجالى و فى سوقى انى و الحمد لله محترم و امين و كلمتى واحده و كان دا الحبل الهو لفه حول رقبته من غير ما يحس عشان الناس عرفت ان هو المش كويس و مش محترم و الناس كلها دافعت عنى و الحق ظهر على الرغم انى بسببه اتظلمت بس مهما الظلم بيطول لازم الحق يبان ...

اسوء شى يضايق الرعاع ان الواحد لا يعطى لهم اهتمام بالمره ولا كانه سامعهم .. دا بيخليهم يولعوا من جوه ( اعوذ بالله من مثل هؤلاء الناس )

صباحك فل و ورد و ياسمين Smile

اشكرك يا حبيبي علي المشاركة الجميلة وعايز اقول لك هذا حال الافراد المرضي الرعاع يطبقون مثل السيدة الغير محترمة و الي فيهم يجيبة فيك تربية واطية ناس سفيهة متطاولة علي نفسها
    وانا عايز اقول لك انك ظلمت الكلاب معاهم .........
    ابو عامر

مُساهمة من طرف ابو عامر الأحد فبراير 27, 2011 2:14 am

استاذ جلال
    انت رجل معروف بكرمك وجدعتك واخوتك لكل الصيادين واحنا الصيادين الى بجد والوهوايه دى فى دمنا معاك فى المنتدى ده لحد ما يكون افضل منتدى للصيد
    galal khalifa
    galal khalifa

مُساهمة من طرف galal khalifa الأحد فبراير 27, 2011 2:26 am

ابو عامر كتب:
    استاذ جلال
    انت رجل معروف بكرمك وجدعتك واخوتك لكل الصيادين واحنا الصيادين الى بجد والوهوايه دى فى دمنا معاك فى المنتدى ده لحد ما يكون افضل منتدى للصيد

ربنا يبارك لك يا ابوعامر

الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة أبريل 26, 2024 8:37 am